|
niedziela, 24.11.2024, imieniny: Emmy, Flory, Romana
|
Czeska telewizja publiczna - wkr?tce bez reklam Z publicznej Czeskiej Telewizji zniknie ca?kowicie reklama; wzrosn? za to znacz?co abonamenty telewizyjne. Tego typu zmiany, kt?re maj? zosta? stopniowo wprowadzone do roku 2008, wymusza przyj?ta przez Izb? Poselsk? parlamentu ustawa o op?atach telewizyjnych i radiowych. Wejdzie ona w ?ycie po oczekiwanym przyj?ciu przez Senat i podpisaniu przez prezydenta. Ustawa przewiduje, ?e wraz ze stopniowym wzrostem op?at abonamentowych ograniczany b?dzie - docelowo do zera - czas reklamowy w publicznej Czeskiej Telewizji. Obecnie za abonament telewizyjny p?aci si? w Czechach miesi?cznie 75 koron, tj. ok. 11,25 PLN. W roku 2006 abonament ma wzrosn?? do 100 koron (ok. 15 PLN), w roku 2007 - do 120 koron, a w roku 2008 do 135 koron (ok. 20,25 PLN). Od roku 2009 Czeska Telewizja nie b?dzie ju? mog?a nadawa? ?adnych reklam. Wyj?tkiem b?d? jedynie transmisje z wydarze? kulturalnych i transmisje sportowe, w kt?rych kupno praw uzale?nione jest od kupna bloku reklamowego (np. transmisje ze spotka? Ligi Mistrz?w). Ustawa wprowadza tak?e istotn? zmian?, kt?ra ma pom?c w egzekwowaniu op?at abonamentowych. Stwierdza mianowicie, ?e abonament op?aca? ma automatycznie ka?dy, kto jest odbiorc? energii elektrycznej, a nie - jak dotychczas - posiadaczem telewizora. Z op?at abonamentowych zwolnione b?d? szko?y, osoby niewidome oraz tzw. s?abe grupy socjalne, czyli osoby posiadaj?ce minimalny doch?d, a tak?e ci, kt?rzy z?o?? specjalne o?wiadczenie, ?e nie s? posiadaczami odbiornika telewizyjnego. (PAP, onet, wp, 30.06.2005) |